240Z エンジン ナラシ!!

L28 改
L28 改
ミッションレバー
ミッションレバー

7月14日

ミッションレバーを製作しました。

折れないように中には芯が入っております。

A mission lever was manufactured.

A core is inside so as not to break.

ミッションレバー
ミッションレバー

エンジン同様にミッション取付詳細の絵はこれだけです。

チョッと前気味ですが問題なく操作出来ました。

A picture of the mission installation details is only this like an engine.

It was the previous touch a little, but it could be operated with no problem.

ミッションレバー
ミッションレバー

レバー位置は以前とあまり変わらない位置にきました。

走ってみて様子を見たいのですが。。。エンジンが!

原因のキャップは購入しましたので到着を待つだけです。

The lever location has come to the location which isn't changed so much with before.

I'd like to run and see how things are. An engine!

It was bought, so a chief of the cause just waits for arrival.

ガソリンシャワー
ガソリンシャワー

7月27日

ナラシ運転に行こうとエンジンを温めていたらミスト水みたいな光景が!!

燃料ホースにクラックが入っていました。

(アブニャーイ!)

やはりこの手のホースは使ってはいけないのか。(良く聞くけど。)

見た目重視で使いたいのが本音。短期間に交換すれば問題はないのだろうけど。

貧乏チューンなのでクロホースに換えましょうかね。

The view which looks like mist water if an engine is being heated up in order to go to initial use!

Fuel hose included a crack. (It's dangerous!)

Can't a hose of this hand be used as expected? (It's heard well.)

It's real feelings to want to use it in appearance emphasis. When exchanging it for a short period, there will be no problems.

It's a poor tune, so will you change it to a black hose?
 

240Z ナラシ中

室内の画像もとりました。

結構な排気音で。。。。。等本人はもう少し静かに聞こえるのですが?

ヤル気のある(ヤッタルでー!!)エンジンになりました。

 I also got an interior picture.

By good exhaust sound. Does the equal person himself hear a little more quietly? igorous (I'm fine. I'm fine!!) It was an engine. 

 

排気音を聞いてみてください

撮影者は娘です。(クサイ!ウルサイ!!)と心の中で叫んでいました。

Please ask me exhaust sound.

A photographer is my daughter. I was crying (It smelled! It was noisy!!) at a core.

ナラシ運転中
ナラシ運転中

7月28日

某ワインディングにてナラシ運転をしました。

3000rpmにて100km→4000rpmで200kmまで走りました。

徐々に回転を上げて800kmまでナラシを致します。

某マンガに、ほとんどノーマルパーツの組み直しで。100kmも走ればそく全開だろ、平気だって!』 ね。これはプロの話しで、オイラはハッタリチューナですので。。。。。

乗った感じはトルクもあり乗りやすいです。

前回のL24では2速で昇るところが3速でいけるようになりました。

今のところノントラブルで来ています。

Initial use was done in certain winding.

I ran to 200km by 4000 rpm of 100km-> in 3000rpm.

I'm giving a revolution gradually and do acclimatization to 800km.

It's "By recombination of almost all normal parts. When running, 100km will be also opening immediately, even calmness!" in a certain cartoon, isn't it? Because this is professional speaking and I'm an amateur tuner.

There is also torque and the feeling that I took it tends to take it.

You could go now on the place which rises by 2nd gear by 3rd gear in last L24. I have come with non trouble for the moment.

インマニ加工
インマニ加工

8月3日

L28改ショート用にインマニ径の拡大加工しました。

あとは仕上げるだけです。

Expansion of the inn Mani diameter was processed for L28 kai short circuits.

The back is just completed. 

 

インマニ加工
インマニ加工

キャブ側インマニを拡大完了!!

これでガソリンが活きよい良くいくでしょう。

Expansion completes cab side inn Mani!

I live and I'd like gas with this, I'd go well.

インマニ加工
インマニ加工

拡大。こんな感じに仕上げました。

Expansion.

It has been built into such feeling.

ナラシ走行
ナラシ走行

8月12日

早朝、ナラシ走行のためチョッと遠出を致しました。

走行距離も700kmになりましたのでE/G回転全開テストをしました。

3速全開 7000rpmで頭打ち!!(チョッと残念。。。)7500までは回なかった。

シフトUP・DUWNは良好でスコン・スコンと入ります。71Cはお勧めですよ~。

束の間のドライブ。

日差しが強くなってきましたのでサッサと帰還しました。

I tamed early in the morning and went on an outing a little for a run.

The mileage was also 700km, so E/G revolving opening test was done.

I open all the way 3rd gear  I hit the ceiling by 7000rpm! (It's a little regrettable...) there were no times to 7500.

Shift UP DUWN is good, and I enter with SUKON SUKON. 71C is recommended-. Drive in the brief moment.

The sun was becoming strong, so I returned quickly. 

 

R200デフ
R200デフ

8月13日

だいぶ、240Zも仕上がってきましたのでこの辺で、次のステップに進みましょう!

やっぱりここまで来たらR200デフでしょう!!LSD 3.9です。(手持ち品)

240Z was being also finished a lot, so around here, I'll advance towards the next step!

If I come here as expected, it'll be R200 defense! It's LSD 3.9.

(Holdings items)

 

R200用フランジ
R200用フランジ

以前に車高調製作時にデータを取っておきました。現状のR180(このドラシャ個人的に嫌い!!)→R200に交換します。

Data was reserved for the time of a vehicle height preparation work before. R180 of the current state (I don't like this drive shaft personally!!)-> it's exchanged for R200.

R200用フランジ
R200用フランジ

もう、見るからに付かないのが解る長さ!!

さーて。フランジ側を加工するか?それともドライブシャフト側を加工するか?

2つに分かれますが私はどちらでしょう。。。?

The length which shows that it won't stick obviously any more!

SA, please. Is the flange side processed? Or is the drive shaft side processed?

I split up into 2, but which am I??

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